Интерактивен урок от учебника?

Идеята ми е изключително лесна за осъществяване и изпитана с почти 4 годишна практика.

Предлагам начин за създаване на  интерактивна страничка  ( или урок) от работния хартиен учебник ,  като  съдържанието се направи  по-достъпно и занимателно за учениците.  За целта използвам само няколко безплатни web2.0 инструменти – GlogsterEDUQuizlet, и LearningАpps.org. (по желание разбира се и други). Стъпките са 9 – ще ги илюстрирам с картинки, линкове и видео. И така…следвайте ми мисълта:

Стъпка1.

Сканирате страниците на учебника с урока, който искате да представите интерактивно. Идеалният размер на графиките нека  бъде 960/1300, но може и по-малко (900/1200)

Урок 35

Урок 35

Стъпка 2. Използвате GlogsterEDU и правите глог, като приложите имиджите за тапет на глога.

стр1. на глог         стр.2 на глог – Всеки глог ще представлява страница от урока.

Стъпка 3. Добавяте с инструментите на GlogsterEDU  mp3. (или mp4.) файлове, за да подпомогнете слушането с разбиране.

Стъпка 4. Визуализирате  новата лексика с инструментите на Quizlet . Направете непознатите думи от урока на флаш – карти.

Флашкарти с  Quizlet

Стъпка 5. Свързвате глога с флаш-картите, като поставяте линка  с  набора от нови  думи върху глога. (поставяйте винаги в началото на урока). Аз съм използвала графика на лаптоп с надпис „flashcards“.

Стъпка 6. Използвате възможностите на сайта Learningapps.org, за да направите упражненията от урока по забавен и интерактивен начин.

Интерактивни упражненив с Learningapps.org:        упр.2,    упр.3упр. 4(1) и упр4(2),     упр.5

Стъпка7. Свързвате чрез линк интерактивните упражнения с глога. (за връзка аз използвам имиджа с логото на сайта) . Като се кликне на него, се прави препратка към съответното упражнение.smallLogo

 

 

Стъпка 8. Правите и следващата страница от урока по същия начин и  свързвате двете страници  с линк – подобно на слайдове на презентация. Аз съм използвала анимираната стрелка в долния ляв ъгъл за тази цел – кликайки на нея, сте във втора страница на урока.

При мен се получи  ЕТО ТОВА:

ИНТЕРАКТИВНА СТРАНИЧКА

ИНТЕРАКТИВНА СТРАНИЧКА

Стъпка 9. Публикувате глоговете в сайт на класа или  на wiki. Давате достъп на учениците си към тях и ги учите как да откриват и ползват ресурсите ефективно.

Ето набързо онагледено с видео:

Можете да използвате интерактивния урок като презентация в час, за да представите, затвърдите или упражните урока. Ако използвате и компютърен кабинет, за децата ще бъде достъпно всеки индивидуално да извърши всички дейности по урока на собствена скорост, в зависимост нуждите и възможностите си.  Ето една добра възможност за диференцирано учене. И тъй като това е онлайн ресурс,  вашите ученици са в състояние да го ползват неограничено и в домовете си.  Мога да гарантирам, че системното използването на тези ресурси води до повишаване интереса на децата, мотивира и ангажира тяхното внимание както  и повишава активността им  в класната стая, а също така е особено подпомагащо и при самоподготовката им в домашни условия. Това неминуемо води до повишаване на успеваемостта и което е по-важно – трайни знания!

Индивидуално слушане на урока:

Индивидуално четене на урока:

Благодаря ви, че бяхте с Роси! Успех!

 

Advertisements

3 thoughts on “Интерактивен урок от учебника?

  1. Pingback: Make your course book pages interactive with Glogster EDU | Using new technologies in language learning

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s