Моят безопасен път до училище – проектно-базирани дейности.

Как учениците могат да използват новите технологии, така че наученото да им остави толкова силен отпечатък в съзнанието като картинка, която трудно биха заличили и винаги биха си спомняли? Темата за „Моя безопасен път до училище“, която Тони Миланова поставя в поста си е много актуална, имайки предвид всекидневните бюлетини  за ПТП, в голяма част от които  потърпевшите са деца. Много е важно да научим своите ученици как да мислят предварително и да се предпазват на улицата, как да си изградят условни рефлекси за превенция, така че те бързо да се автоматизират като безусловни. На мнение съм, че ако такова едно образователно занятие бъде организирано като проектн0-базирана  дейност, би било много по- полезно, както всяка една дейност, от която се учим посредством опита си.  Ето някои проектни дейности,  за които се сещам, както и подходящи уеб инструменти за реализирането им:

1. Разкажете за вашия безопасен път до училище като използвате инструментът Triline и лични фотоси.

Пример 1

2014-08-05_1319

2. Снимайте и обяснете как пресичате улиците в „горещите точки“ около вашето училище. Използвайте мобилното приложение Clarisketch.

Пример 2.

2014-08-05_1035

 

3. Разгледайте картинките и дайте отговор на въпроса: „Кой е в нарушение и защо?“ Използвайте мобилното приложение Clarisketch.

Пример 3.

7...

4. Потърсете, заснемете и обяснете ПТП или нарушение по пътя Ви за училище, в квартала, в града. Какви могат да бъдат последствията и как би могло да се избегне лош край? Използвайте мобилното приложение Clarisketch.

5..

5. Направете постер или анимация с ваши задачки от ситуации на пътя, с които сте се сблъскали. Използвайте лични фотоси и организирайте  крайния продукт с Глогстер -постер или с Picadilo -колаж или кой да е друг фоторедактор. За анимирани картинки можете да изполвате този онлайн аниматор: http://makeagif.com/

my safe way to school

Благодаря за чудесната статия на Тони Миланова и на всички, които прочетоха и моите предложения!

 

Моменти от класната стая

Преди няколко дни, на път за кварталния магазин, видях двама мои ученици на велосипеди. Не ме забелязаха и… профучаха през пътното платното без изобщо да си направят труда да намалят скоростта, камо ли да слязат от велосипедите … Ядосах се. Цяла година говорим, как се пресича пътното платно – пеша и на велосипед. Говорим, ама… „Кучетата си лаят, а керванът си върви“.

Непрекъснато слушаме за пътни инциденти, потресаващо е колко голям процент от тях са с деца на пътя. „Бай, бабо, да ни не стига“, казва народът в такива случаи. Но аз харесвам друга поговорка – „Прикритото мляко, котките го не лочат.“

Можем ли да „прикрием млякото“ по-добре? Много от вас ще отговорят „Че нали това правим? – Часове по БДП, петминукти, състезания, срещи с пътна полиция, тестове в края на всеки срок  …“  Да. Убедена съм, никой не подценява проблема, но можем ли по-добре. Може ли децата да бъдат…

View original post 844 more words

Advertisements

4 thoughts on “Моят безопасен път до училище – проектно-базирани дейности.

  1. Pingback: Моят бе&#10...

    • Благодаря, Тони! Аз също харесвам Tripline много. Снощи успях да се логна (най – накрая) в Scribble. Сега вече мога да правя редакции и съхраняване. Много е полезно всичко, което предлагаш! 🙂

  2. Pingback: Истории в снимки | Моменти от класната стая

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s