Коя съм аз? – icebreaking activity

Тази година започвам отново с втори клас – азбука, писане на букви, „четене“. Предполагам, че ще обяснявам за …найсти път на родители, как така уча учениците да четат, като не им пиша транскрипция, да не говорим, че и забранявам те сами да си я пишат с български букви. Ето така – направила съм и сайт, и уики, и електронни уроци безплатно, за  да могат нашите  деца да имат това, което аз и Вие никога не сме имали, когато бяхме  ученици – говорещ учебник. Къде да  намерят и как да ползват ученици и родители съвместно тази благинка? И за това съм помислила – ето едно кратко видео, поместено в новия ни САЙТ  по английски език, в отдела „Дневник“.  В този сайт ще помествам още  и  информация  за домашната работа, текущите ни дейности и занимания, предстоящите тестови изпитвания и ще давам  помощ за тяхното успешно изпълнение.  Надявам се да поддържам обратна връзка с деца и родители посредством форумите и контактните форми към отделните секции на сайта.

Та този път съм във втори клас със седем втори класа – никога толкова много не са били в моята история на езиков учител. Пожелавам си успех – на децата също! Ограмотяването на роден или чужд език е едно голямо предизвикателство и всички знаем, колко отговорно и важно събитие е в учебната практиката и на детето, и на учителя. И тъй като ще се срещна новите си ученици за първи път на 15ти септември, аз съм им подготвила няколко занимателни упражнения, посредством които те да се запознаят с първия си учител по английски език – т.е. с мен и да им дам един модел, който те да следват и да направят своето представяне. Планувам още  да им дам и кратки указания за техните права и задължения в класната стая по английски език в полза на общата ни работа.

Фактически идеята за това занимание ми дойде, след като прочетох статията на Лари Ферлазо „The “Who Am I?” Poster I Use As A Model For Students“. Той е езиков учител в Luther Burbank High School in Sacramento, USA и разказва в статията си как в началото на учебната година провежда това занятие със своите ученици за „разчупване на ледовете“. Помислих си, че би било интересно и полезно за новите ми второкласници в процеса на взаимното ни опознаване, те да извършат малко проучвателска дейност като „Коя е учителката по английски? “ Какво да не забравяме  да сложим в чантата си, когато имаме английски език?“, а за домашна работа – децата да направят постер „Кой съм аз?“ като допълнят 5 изречения с информация за себе си. Ето дейностите и материалите, които съм приготвила за попълване:

1. Децата слушат разказа на учителя и попълват пропуснатата информация.

who is she

2. Децата пишат на български език всички необходими учебни пособия за часовете по английски език. Учителят ги повтаря на английски език (като пропедевтика)

school-things

3. За домашна работата учениците трябва да направят свой постер „Кой съм аз?“ като допишат изреченията със собствена информация и нарисуват себе си. На следващото ни занятие всеки ученик ще представи себе си чрез своя постер  пред класа и ще получи бадж с името си на английски език от учителя.

Koj sym az2

voteБлагодаря, че бяхте с Роси!

Вашият коментар

