Разширена eTwinning реалност

С огромно удоволствие искам да разкажа за обучителното събитие, в което взех участие  в  началото на месец октомври в eTwinning Learning  Lab. То се наричаше “ Augmented eTwinning  Reality“ (Разширена   eTwinning реалност), продължи 9 дни и негови организатори бяха хърватската учителка Аряна Блазиц и белгийският учител Барт Версужвел. Обучението изследваше начините за създаване на разширена реалност и приложението и в обучението и проекти на eTwinning. Нека първо кажа, че „разширена реалност“ е понятие, което се дава на реални заобикалящи ни обекти, които носят допълнителна за потребителите информация,  въплътена в тях чрез web или мобилни приложения.  Представете си например,  учениците ви сканират набързо с мобилното си устройство своя хартиен учебник и имиджите оживяват във видео истории, глас, графики и диаграми, които правят информацията от урока много по-бързодостъпна, лесна и забавна за усвояване от учениците. Или табелите на улицата сами ви напътстват как да стигнете до желания адрес като ви говорят и показват маршрута след сканиране с мобилното ви устройство – примерите са безкрайни, стига да приемете факта, че чудесата са нещо съвсем реално в условията на 21-ви век. Оказа се, че много преди да познавам термина „разширена реалност“, аз съм я използвала, за да направя и споделя  визитката си с други участници на международно събитие. Ето моята визитка в реален вариант и нейната „добавена реалност“ с глогстер , уики и QR код. 1005894_10201657555869089_86286291_nПредполагам, че много от вас са се сблъсквали с това явление или са го използвали в своята работа, без да си дават сметка как точно се нарича. Важното е да го открием и да го внедрим в учителската си практика по един нов, полезен и достъпен за нашите ученици начин. Та така, това бе основната  цел и на обучителното събитие, за което иде реч в момента.

Първо нека отбележа, че това е моето пето обучение в eTwinnig learning  lab, четвъртото с екипа на Аряна и Барт и винаги, когато поредното обучение свършва, аз с нетърпение очаквам следващото. Намирам тези обучителни събития за  изключително интересни, защото са богати на нови знания в областта на технологиите и тяхното приложение в нашата учителска практика. Фактът, че в тях  участват голям брой  колеги от цяла Европа и споделят своя труд, е много ценен, за да можем  да се ориентираме точно къде сме ние  в тази схема от непрекъснато появяващи се новости в технологиите и в света около нас. Възможностите да  почерпим споделен опит са неограничени, което неминуемо би ни дало отличен ориентир и нови приложими идеи  за нашите класни стаи, с нашите ученици.

В това AER обучение ние учителите участници бяхме в ролята на изследователи, които през цялото време се и забавляват. Ние се запознахме и разучихме нови инструменти, изследвахме начини за тяхното приложение в обучението, правихме предположения, формирахме нагласи за създаване на международни проекти, в които да използваме и внедрим тези новости.

Информацията, която ни беше предоставена за запознаване и анализиране беше разделена на 4 зони – социални медии и споделяне чрез тях, AR (разширена реалност) – начини за създаването й  и потенциала й в класната стая и по eTwinning проекти,  как да приложим учебни ситуации извън класната стая в учебната ни програма, учене чрез изкуство, музеите по света, история и трансреалните игри в обучението и в проектите по еТwinning.

Забавният елемент на това много сериозно иначе обучeние се дължеше на четирима виртуални глобални симпатяги ( организаторите ги нарекоха Global Grovies),  които ни бяха гидове през това  виртуално пътешествие, предоставяха ни информация за инструменти и работа с тях, задаваха  ни задачки, които да изпълним, различни предизвикателства, през които да преминем, така че да  научим по – лесно едно или друго ново знание. През цялото време споделяхме идеи, материали и давахме мнения на зададени от организаторите въпроси в специална фейсбук група. Имаше уебинар в началото на събитието, в който организаторите  ни запознаха с целите на обучение и ни  мотивираха. Те ни  дадоха възможност да се опознаем и като организираха специални места за срещи на учители посредством изкуство, интерактивни карти за меснонахождение, форум за издирване на проекти и партньори по eTwinning, състезателни игри.  Накрая беше организиран и Twitter чат с хаштаг #aer #etwinning, където участниците обобщиха свои идеи и мнения за изминалото деветдневно обучително събитие.

556586_10202072219235414_83077713_n

И това, което намирам за много ценно, е че цялата база данни от инструменти, информация за работа с тях и техни приложения остават достъпни за всички участници и след приключване на събитието – т.е. всеки, по всяко време е в състояние да се върне в лабораторията и да издирва и ползва ресурси, да опреснява знания и да се възползва от споделения опит на останалите участници. От екипа на Аряна и Барт, от едно тяхно обучение дойде една велика идея на трите „CCC – connect, create, combine“, която аз дълбоко уважавам и подкрепям.  Мисля, че тя намира именно реализация на места като eTwinning Learning Lab, където учители от Европа и не само, се свързват, учат, творят, намират и реализират общи цели и проекти.  Пожелавам на тези учители, които са жадни за нови знания, нови контакти, споделяне на учителски опит и създаване на нови партньорства да изберат тази  наистина услужлива платформа на eТwinning Learning Lab.

Ето моята обратна връзка относно събитието. Част от моите активности са дадени върху различните стикери като връзки към глога.

Google hangout „Teachers for Teachers“ 18.10.2014: (57:00 – 1:17)  for AER

Благодаря Ви, че бяхте с Роси!

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s