Make a copy е функция при съхранение на глога, която позволява съхранения по този начин глог да бъде копиран от всеки учител или ученик в Интернет пространството, който има акаунт в GlogsterEDU. По този начин учителят може да постави определена задача чрез един такъв глог с реглог, а ученикът да копира и да изпълни поставените задачи като направи промени по глога. Една много удобна функция, която позволява да се реализира проектно базиран подход в обучението. На този принцип е и заложено осъществяване на проектната дейност в един премиум (платен) глогстер учителски акаунт (вижте плейлиста за повече информация), но там проектът може да бъде реализиран само в рамките на класната стая. Докато реглог функцията позволява да се премине извън рамките на класа и да се осъществи свързване на класни стаи, които работят по общ проблем. Като пример ще дам един eTwinning проект в twinspace, където български и европейски учители работят по съвместен проект „Писмо до Дядо Коледа“ / A Letter to Santa/. В него учениците пишат писмо на Дядо Коледа, чрез използване на инструментите на Глогстер и създаване на виртуални постери.
Ще ми се да обясня как аз използвах точно тази реглог функция, за да осъществя набелязаните си цели, а те бяха: писане на чужд език (английски), четене с разбиране, говорене и усъвършенстване уменията на учениците за работа с дигитални инструменти, създаване на краен дигитален продукт, който да покаже постигнатите резултати и реализира целите на etwinning партньорството.
Глог с реглог от учителя – краен дигитален продукт (дигитално глог писмо)
Първо – създадох глог (глогове) с реглог функция, който да представлява рамка за попълване на липсваща информация. Децата трябваше да попълват персонална информация за себе си от вида на име, възраст, извършени добри постъпки през изминалата година, предпочитания за подаръци, приятели, пожелания към приятелите и Дядо Коледа и др. Изпълнението на задачата имаше и творческа насоченост – децата с помощта на инструментите на Глогстер трябваше да създадат дигитална картина за Санта.
Второ – направих предварително проучване като разгледахме текста и обсъдихме съвместно с учениците вида на информацията, която е нужно да се попълни на празните места на писмото. Помолих ги да дадат своите отговори на български език.
Трето – оказах езикова помощ за написването и изказването на фразите на чужд език като създадох флашкарти с Quizlet . Те съдържаха информацията за попълване на английски език, която всяко дете предварително ми беше дало. Събрах цялата информация на една уики страничка, която децата да ползват за извличане на личностна информация на английски език като помощ в класната стая и домовете си.
Четвърто – подпомагах изцяло техническата страна на изпълнение на задачата – снабдих учениците с глогстер акаунти, давах указания за работа с дигитални инструменти, подпомагах четенето и аудиозаписите на писмото до Санта, както и оформянето на крайните продукти, необходим за целите на eTwinning проекта.
Така сформираната проектна дейност ни отне 2 учебни часа с учениците, 4 допълнителни часа часа в клуба по УСПЕХ „Многоезикова класна стая“. Направихме и открит урок на тази тема.
Тъй като децата се трудиха с желание, бяха много активни и креативни, Дядо Коледа им изпрати отговор. Подозирам, че той е използвал също глог с реглог 😉