Как да си направим онлайн настолна игра

Настолните игри (Board games) са един забавен и интерактивен  начин на учене в класната стая и извън нея. Те се използват широко и в езиковото обучение, като мотивират учениците и улесняват тяхното обучение по чужд език. Стандартният начин на използването им е посредством табло с дидактически задачи, пулчета, зарчета и карти. Играят се с целия клас или групово. Не винаги обаче една езикова класна стая разполага с достатъчно на брой и разнообразни настолни  игри – ограниченията могат да бъдат от всякакъв род, както относно наличност на материали за необходимото ни в момента учебно съдържание,  консумативи, така и финансови… Ето защо съм на мнение, че ако учителят съумее да си направи сам онлайн настолни игри за нуждите на неговата класна стая, ще бъде по-малко зависим от външни фактори. Още повече, че Интернет предоставя безброй чудесни предложения и безплатни идеи, както и инструменти за реализирането на това бих казала творческо начинание.

Да започна първо със сайта Tools for Educators , който предлага генератори за най-разнообразни образователни ресурси – работни листи за разпечатване, тестове, игри. В раздела Board game maker ще откриете генератори на настолни игри по най-различни матрици – the Galactic Challenge ( научна фантастика), Fantasy Park (с фантазен дизайн), Race to the Finish ( дизайн с животни),  Racing Loop game, и още printable board games ( карти за свързване). В самата матрица могат да се добавят клипарти и текст   в зависимост от образователните цели на урока и лексиката, която сме си поставили за цел учениците да упражнят и научат. Изборът е много богат и трябва да кажа, че напълно покрива темите, които се изучават по АЕ в началния курс на обучение, а и не само. Ето например как съм съставила една настолна игра за упражняване на лексика за страни и националности по АЕ.

bordgame countries and nationalities

Използвала съм матрицата на Racing Theme board game като съм добавила клипарти (свързани с изучаваната лексика)  и текст, използвайки инструментите на сайта.

Тази настолна игра може да се разпечата на хартиен носител. Предвидена е да се играе от 4 ученици ( или 4 групи ученици), за нея са необходими 4 пулчета и зарче. Учениците хвърлят зарчето и се придвижват толкова стъпки с тяхното пулче, колкото отброява зарчето. Попадайки на съответната позиция те назовават думата за страна или националност. Победителят е първият достигнал финала. Съответно има за 2-ро, 3-то и 4-то място. Дотук нещата се случват по традиционния начин – вие сте раздали необходимите материали и децата играят  групово или индивидуално. Достъпът  до играта е до края на учебния час. Как да съумеем да направим така, че децата да имат достъп до играта и да учат по същия забавен начин и извън рамките на учебния час? Отговорът е прост – правим играта онлайн и публикуваме на място достъпно за нашите ученици. Ето как аз направих  точно това с тази игра, но начинът може да се приложи и за всички настолни игри, които направим.

1. Генерирах играта в сайта и направих скрийншот.

2. Използвах инструментите на GlogsterEDU, за да озвуча картинките със лексиката на английски. Така кликайки на картинката, учениците могат да чуят и научат съответната дума.

3. Използвах инструментите на j2e, за да добавя пулчета (самолетчета в различен цвят) и виртуално зарче.

4. Монтирах всичко на глога – линкове, прикачих pdf файл, от който играта може да се изтегли и разпечата.

5. Публикувах глога  на нашия сайт, където децата вече имат пряк достъп  до играта като
научат  непознатите думи, кликайки на  картинките,  да  играят  онлайн тази игра като кликнат на анимирания бутон „Play“, да изтеглят от кламера файла с настолната игра  и да разпечатат на хартиен носител (стига това да ги удовлетворява повече), дори да си направят собствен модел на настолна игра по собствена идея или по зададена от учителя тема  и това става след като кликнат на анимираната картинка с надпис „Games“.

Още един примерен модел от мен – вдъхновиха ме онлайн настолните игри на Crocodile Games.

Играта е предвидена да упражни учебно съдържание необходимо за подготовка на теста за изходно равнище в 4ти клас (там за тази цел съм изработила  флашкарти с инструмента  Quizlet).

on the comp

Благодаря ви, че прочетохте и коментирахте!
.

 

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s