Изработване на интерактивни работни листи

Представям  9 интерактивни работни листи (e-worksheets), включващи учебно съдържание за 4ти клас по АЕ. Направих ги през учебната 2014/2015г за нуждите на моята класна стая. Работихме по тях групово с децата в часовете за упражнение, както и за самоподготовка в дома. Доволна съм от това, че моите четъртокласници проявиха старание, обобщиха и систематизираха знанията си по АЕ, използвайки компютър и новите технологии. Това рефлектира положително и на тяхната годишна оценка.

e-worksheets in class

За колегите споделям информация за някои от web2.0 инструментите, с които изготвих електронните работни листи.  Технологията е една и съща и може да се приложи по всички учебни дисциплини на роден език.

eworksheets

Щракнете на картинката и след това на цветята, за да разгледате работните листи. Има и описание за използваните инструменти за направата на за всеки публикуван лист.

Писала съм вече за web базирани инструменти за персонифициране на учебно съдържание, но нека днес припомня някои и покажа как съм ги приложила  в конкретния случай:

Buncee дава неизброими възможности за чуждоезиковото обучение като  наличието на кирилица го прави приложим и по други учебни дисциплини. С този чудесен инструмент можем да си изработим виртуален постер, катричка, презентация, книжка, които да включват текст, видео, аудио, имиджи, стикери,  gif анимации, линкове. Еду платформата му позволява да се работи в облак с учениците и да се реализира проектно-базирано обучение и креативно учене. Слайдовете на създадения онлайн продукт ( така нареченото ‘бънси’), могат да се съхранят на компютъра, и като имиджи, и pdf файлове, което може пък от своя страна да послужи за създаване на други уникални онлайн учебни материали, като електронни работни листи например. (Bunceeman test)

С just2easy можем да си направим красива презентация, интерактивни работни листи и тестове, занимателни упражнения, да вградим сайт в нашия  сайт или блог, да си съставим викторина… напълно безплатно. Писала съм тук по темата.

Weebly е пленителен инструмент, с който можем да си направим много лесно и бързо сайт и блог, безплатно при това. Тук едно подробно уроче на Тони Миланова за работа с инструментите на сайта от гугъл уебинарите „Учители за учители“.

На Linoit дъската можем да залепяме бележки (стикерчета) съдържащи текст, линк, картинка, You tube и Vimeo видеа, файлове без допълнителен лог. В този пост ще откриете повече информация под формата на видеоурочета за инструментите на Linoit от мен.

Та, за да изготвим  един такъв работен лист,  можем да тръгнем от обикновен word или pdf документ с упражненията, сканирана страница на учебник, помагало или работна тетрадка, бънси имидж. Важното е началният ни продукт да бъде катринка (jpeg., png.), съдържаща нужната учебна информация.

Как превръщаме word или  pdf  документ в картинка?

Използвам neevia безплатен онлайн конвертор. Изгледайте видеото как става това.

Как използваме картинката в j2e, за да я направим интерактивна?

Във видеото показвам  как се добавя картинка и разпъва за фон  и как се добавят някои инструменти за интерактивност, как се съхранява електронния работен лист и как се споделя. Аз съм показала работа само с 2 от инструментите – празно поле за писане на текст избор на едно  от няколко възможни.

Как да видим какви отговори са дали нашите ученици, след като попълнят електронния работен лист?

j2e сайтът генерира атоматично таблица с отговорите и ни ги праща на мейл, в момента, в който ученик попълни работния лист. Можем да ги видим и директно в сайта (има даден линк за резултати (results). За да направим отговорите видими, задаваме  настройка за  публичност и даваме линка  на учениците за достъп. Нужно е предварително да  редактираме таблицата с отговорите, като пишем в сините полета верните отговори. По този начин нашите ученици ще могат да сравнят своите отговори с верните, без да могат да преписват. Ето защо се налага учителят  предварително да попълни работния лист, за да може да съобрази как точно да редактира сините полета с верните отговори в таблицата. Показала съм във видеото как става това.

За да е пълна картинката и учениците да имат достъп до електронния работен лист, аз го публикувам на нашия учебен сайт  weebly. Обикновено  на същата weebly страницата добавям инструкции и пояснения как да бъде свършено заданието. В случай че се налага, изготвям и публикувам флашкарти с quizlet за непозната лексика. Давам  връзка към таблицата с верните отговори. Съставям и публикувам на същата страница оценъчна скала за самопроверка и оценка като  изисквам учениците да ми дадат обратна връзка, за техните постижения и отношението си към постигнатите резултати – може писмено в тетрадка, може и използвайки инструментите на  linoit дъска.. По този начин проверката и оценката идва от самите ученици. Те отчитат своите грешки, аз следя, контролирам, координирам и им помагам да си съставят план за подобряване на резултатите. Мисля, че това е един добър начин за учене с разбиране, осмисляне на допуснатите грешки и учене от тях.

Благодаря ви, че прочетохте и коментирахте! 🙂

VID00074(1)

8 thoughts on “Изработване на интерактивни работни листи

  1. Пореден полезен урок! Вече започнах да разглеждам Вuncee, сега ми отправяш ново предизвикателство. Няма да скучая през отпуската. А Linoit дъската успешно я разучих от предишен твой пост , все още не съм я прилагала с учениците, но много често я използвам, за да съхранявам линкове на всичко, което ми е интересно и полезно. На нея са линковете с твоите урочета, You tube видеа, песни, миналогодишните гугъл уебинари на „Учители за учители“, така бързо и лесно откривам това, което търся. Благодаря, Роси!!!

    • Еви, радвам се, че ти са от помощ ресурсите, които предлагам(е). И на мен лятната ваканция ми е времето, когато уча нови неща най-добре. Няма го това бързане и стрес като през годината, просто се „потапям“ и когато „изплувам“ 😉 Благодаря ти за комента 🙂

  2. Изгледах този, както и всички видеофайлове с интерес- много подробно и лесно поднесено! Използвах лино- дъската в сайта на класа,а децата я допълваха. Много им беше забавно, а за мен- удоволствие. Честичко ще надничам тук за полезни уроци! В блога ти всичко е лесното и достъпно, бързо намирам, което ми е необходимо! Благодаря ти, Роси!

  3. Браво , г-жо Минева. Много сериозно постижение. Лично аз съм впечатлен най-вече от „Работихме по тях групово с децата в часовете за упражнение, както и за самоподготовка в дома.“. Какво бихте казали за система , която обединява на едно място всички тези и още много функционалности ?

    • Благодаря първо за коментара ви, колега Рачев 🙂
      Тази система си има име – „Blended Learning“ (смесено обучение) http://fancher6thgrade.weebly.com/uploads/4/2/4/4/4244636/612424_orig.jpg. Аз я използвам от няколко години и ми помага. Добре би било повече колеги да работят по подобен начин, за да се създадат навици и умения у учениците да ползват електронните ресурси ефективно. Това изисква усилия, разбиране и подкрепата на родителите също. И електронни ресурси трябват. На мнение съм, че всеки учител може да си направи необходимите такива, стига да знае как – безплатни инструменти в нета – много!

  4. Благодаря,много полезен урок!От А до Я всичко сте дала Роси.Ще се опитам да го приложа и аз сега през ваканцията.Поздравления!

Вашият коментар

