‘Магийки’ с #Buncee

С Buncee се прави buncee. Традиционно! То може да бъде на всякаква тема, в зависимост учебните цели, които сме си поставили да постигнем чрез него. Може да изглежда като мултимедиен постер (когато е от 1 слайд), поздравителна картичка, покана, презентация, е-книжка, е-флашкарти и други мултимедийни продукти. Ако сте eduBuncee потребител можете да организирате виртуален клас със своите ученици и да проведете творческо, проектно или проблемно базирано обучение – имате чудесна платформа и инструменти за тази цел. Моите искрени адмирации са и за прекрасния учебен дизайн, който може да се произведе с ресурсите и инструментите на сайта. Знам, че ще се повторя, но при нас езиковите учители нагледността и визуализацията са на едно от първите места при преподаване  на чужд език и много ни помагат, особено при работа с малките ученици.

eDic 1

Като учител с eduBuncee вие можете да направите още  мултимедийна презентация с повече от 2 слайда, която да изтеглите  на вашия компютър в pdf и картинков формат и да използвате за други цели.

В този си пост искам точно това да покажа – колко много  „магийки“ могат да се случат с едно дизайнирано от нас бънси, така че  съдържащото се в  него учебно съдържание, да ни послужи за различни образователни цели – даване като задание, упражнение, за проверка и оценка на знания. Или как едно бънси би ни помогнало да си изработим още много и различен вид учебни ресурси –   реални и виртуални работни листи, ppt, говорещо видео, флашкарти.

Изработих този Bunceeman test с цел да използвам неговия pdf формат за разпечатване и попълване от учениците. Традиционният начин за работа при упражнение или проверка на знания – ние раздаваме разпечатани работни листи или тестове – децата попълват с химикал, учителят проверява и оценява. Така го правихме през миналия век и си беше в реда на нещата и не, че все още не е. Само че напоследък започнах да намирам за много по – целесъобразно учениците ми да попълват работните листи за упражнение онлайн, сами да си откриват грешките и да се самооценяват по зададена от мен оценъчна скала. Така те активно и съзнателно участват в цялостния процес за проверка и оценка на своите знания откриват сами  своите пропуски и слаби страни и се учат от грешките си без страх.

Нека започна с това как можем да превърнем buncee в електронен работен лист?

1. Изтегляме слайдовете на бънси като имиджи. Вижте как:

Ето и самите слайдове на бънси като картинки:

bthumbs-buncee-87690-slide0 (1) bthumbs-buncee-87690-slide1 bthumbs-buncee-87690-slide2

bthumbs-buncee-87690-slide3 (2) bthumbs-buncee-87690-slide4 bthumbs-buncee-87690-slide5

Защо да не си разпечатаме набор от подобни упражнения под формата на флашкарти  (или билетчета) за индивидуална работа с учениците? Мисля си да пробвам.

2. Използваме инструмента j2e, за да направим картинките интерактивни, така че учениците да могат да пишат в полетата за попълване. Как става това съм обяснила с видео в предишен пост.

3. Избираме платформа, на която да публикуваме електронния работен лист като добавим указания за попълване, проверка и оценка. Изглежда ето така.

В случай че искаме да представим същото учебно съдържание под формата на ppt.  с цел упражнение или проверка, то изготвянето на такава презентация става по следния начин.

1. Изтегляме bunceeman test като pdf файл. Ето как става:

2. Конвертираме pdf файла в ppt ето с този безплатен онлайн конвертор. Става ето така:

3. Добавяме липсващия текст в празните полета и завършваме презентацията. Тя вече изглежда по този начин (презентация) и можем да я използваме в класната стая за упражнение или проверка на резултати.

Ако искаме да си направим видео, което и да говори на английски език, като използваме пак същото учебно съдържание става много лесно с инструмента SlideTalk. За целта изключително лесно трансформираме с него  ppt презентацията с buncee man test във видео, като правим малки промени по обработката на текстовата част и звученето. Мисля да направя отделен пост, в който да обясня как се работи с този наистина лесен, безплатен и мнооого полезен инструмент за езиковите учители. Ето как изглежда видеото. С него учениците могат не само да видят, но и да чуят правилните решения на теста в рамките на 1 минута и 33 секунди.

И да обобщим:

full-0 (4)

Кликнете на картинката, за достъп до бънси

Благодаря, че прочетохте и коментирахте 🙂

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s