To be – анимирано табло и е-уроче с #Buncee

Продължавам по темата с анимираните табла и включването им в учебен сценарий. Ще разкажа накратко как го правя:

Първо,  направих си анимирано табло за онагледяване на спрежението на спомагателния глагол TO BE . Ако сте пропуснали, как това се случва с eduBuncee вижте ТУК.

to be

Ето таблото в статичен вариант.

full-21

Второ, използвах анимацията като нагледна опора  и  инструментите на  Learning apps org, за да  създам интерактивни модули, с които учениците да упражнят граматическата структура  – Има слушане, за съгласуване на лично местоимение със спомагателен глагол и избиране на подходяща форма на TO BE в контекста на диалог. Ето ги и тях:

To Be (listen and repeat)

Кликнете на всеки един син пин и изберете вярното звучене на всеки израз.

Forms of TO BE (PR.S.)

Кликнете първо на спомагателния глагол, след това на местоимението, с което се съгласува. Ако сте кликнали правилно, ще ви се открие част от пъзела.

Forms of TO BE (multiple choice)

Разучете анимираното табло и изберете правилната форма на спомагателния глагол ‘to be’, за да попълните диалога.

Forms of TO BE (filling the gaps)

Разучете анимираното табло и напишете правилната форма на спомагателния глагол ‘to be’, за да попълните диалога.

И трето, организирах учебен сценарий (който може да се използва и като  обърната класна стая) , като съм събрала всичко това на  едно бънси с 3 слайда.

От първия слайд учениците разучават анимираното табло като им се поставя въпрос, съпътстващ наблюдението и разучаването на таблото. На втори слайд учениците проследяват връзките и правят упражненията  посредством интерактивните модули. А на трети слайд е  бланка за попълване и даване на обратна връзка от учениците. От нея става ясно доколко те са осъзнали и запомнили за  спомагателния глагол TO BE и неговото значение и приложение. Ето я и нея:

full-2

… и нейния интерактивен вариант с j2e

Урокът може да се приложи в края на втори и началото на трети клас. Ще бъде малко като пропедевтика на урока за спомагателен глагол СЪМ по БЕ, но това е положението, ще се наложи да се съобразим с учебната програма.

Ако таблото ви е харесало и мислите, че би ви помогнало във вашата класна стая, можете да си го вземете като щракнете  на анимацията с десен бутон на мишката и изберете опция „запиши като“. Ако ви е харесал и учебния сценарий, ето линк на бънси, от който можете да вземете ембед код за вграждане (от бутона SHARE).

Благодаря за вниманието!

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s