4 учебни сценария за работа с текст

По учебника за 4ти клас Hello Enlglish, в урок 40 се изисква учениците да преразкажат приказката „A friend in need is a friend indeed“  от името на единия или другия герой. Или както се казва – да направят трансформиращ преразказ. Чрез дейността се цели учениците да развият критическо мислене и да упражнят езикови и граматически структури (минало време на глаголите, лични местоимения и др.)

2017-05-05_0652

Предлагам 4 учебни сценария, изработени посредством  технологиите (J2e, Glogster, vocaroo), които правят ученето забавно, творческо  и самостоятелно. Подходящи са за формиращо и автентично оценяване, по преценка на учител.

  1. Учениците слушат приказката и подреждат моментите, посредством разместване с влачене на картинка и текст. Имат опция за самопроверка. линк
  2. Учениците трансформират приказката, като добавят на празните места в текста подходящи думи, които избират от „банка“ с думи. Имат опция за самопроверка – линк
  3. Учениците разказват историята от името на героите. Те пишат (печатат) текст под всяка картинка и  имат възможност за самопроверка и „помощ от приятел“ ( достъп до отговорите на другите ученици). – линк
  4. Учениците изработват глогстер като трансформират текста по зададения начин, след което четат и записват своето чене върху глога.(инструкции) Така дейността получава своя готов продукт – персонален глогстер, като доказателство за ученическото учене. Глогстерът с трансформираната приказка може да се добави в електронното портфолио на ученика и да свидетелства за неговия индивидуален напредък. – линк
Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s