Е-урок и работен лист със Sway

Sway е безплатна програма на  Microsoft Office 365. Тя ни позволява да създаваме и споделяме интерактивни отчети, презентации, лични истории, бюлетини, ваканционни спомени, училищни и работни проекти и др. За повече информация как се работи с програмката ще намерите ТУК в този видео-плейлист (има субтитри на руски и английски език) и да прочетете на български от статията ТУК.

В този пост ще обясня как използвам приложението за създаване на електронен урок и работен лист за моите второкласници. Това е първият от уроците за изучаване на буквите от английската азбука. Заложила съм този урок  за визуален шаблон, по който ще изготвя и другите такива е-урочета за буквите.

Урокът има за цел учениците да научат 4 букви и 4 думи започващи с тях, да усвоят писането на буквите и на думите по подражание, да развият 4-те езикови умения – слушане, говорене, четене и писане по увлекателен за тях начин. Използването на онлайн приложения, таблети или компютри дава възможности за учениците освен основните си езикови умения да развиват и дигитални компетенции и елементарна дигитална грамотност.

Урокът включва:

  1. Слушане с разбиране – учениците наблюдават 5 – минутно видео, в което учителят ги запознава с буквите A, B, C, D и им дава основна  информация за състава на английската азбука, гласни звукове, отношението звук-буква.
  2. Следва отговор на кратка викторина, за да се провери какво учениците са разбрали и запомнили след видеото. Учениците виждат на момента резултатите (вярно/невярно) на дадените от тях отговори.
  3. Следва работа на учениците с учебника. За целта е изработена електронна страница на урока с упражненията за слушане и повтаряне и са добавени допълнителни интерактивни упражнения за разпознаване и подреждане на изучаваните букви и думи.
  4.  Учениците получават визуална подкрепа посредством видеа за изписване на главни и малки букви.
  5. Учениците изписват по подражание буквите и думите (или само буквите, без думите – по преценка на учителя). Използват работен лист генериран  чрез инструмента за разпечатване на електронния урок unit 6 a,b,c,d (qr)

Организиран по този начин, урокът дава възможност да се използва обърнат модел на класна стая като учениците работят по упр.1 и упр. 2 самостоятелно от домовете си.

Нека изброя и инструментите, които използвах за изработването на  урока :

  • за упр. 1 – edu Buncee, Screencast-O-Matic Screen Recorder, You Tube видео; (повече ТУК)
  • за упр. 2 – Microsoft forms ;
  • за упр. 3 – j2e и learning apps;
  • за упр. 4 – You Tube видео
  • за упр. 5 – smallpdf  за конвертиране на pdf. в word документ. ( за работните листи повече ТУК)

 

Благодаря за вниманието и ще се радвам да прочета в коментарите на поста какво мислите за моето електронно уроче със Sway!

 

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

Connecting to %s