Thinglink е безплатен и много лесен web инструмент, с помощта на който можем да добавяме интерактивни елементи, поставяйки тагове към имидж или видео. Прочетете повече за инструмента ТУК.
Новите актуализации на инструмента позволяват да се добавят нови интерактивности под формата на вградени елементи с HTML код и аудио файлове. Самите тагове (т.н. пинчета) могат да се променят по вид и цвят, което прави Thinglink имиджа по-приятен за окото. Добавена е и нова функция към текста – улеснява се четенето му с Майкрософтския инструмент Immersive Reader.
С инструмента Thinglink може един цял урок от учебника да се направи интерактивен, като му се добавят видеа, занимателни упражнения и викторини, работен лист (или план) и други. Ето как ТУК използвам инструмента, за да подобря техниката на четене и четенето с разбиране в урок 2а от учебника за 4ти клас.
Таговете (или пиновете) в реда, в който следват, дават препратки към:
- Книгата – текста за подпомогнато четене с Immersive Reader. Иконата се явява в дясно на текста и при кликане на нея показва текста маркиран. (Прочетете повече за Immersive Reader ТУК).
- Камерата – видео на урока, записан със Screencast-O-Matic, съдържащ маркиращ показалец, който също улеснява проследяването на текста от четящия.
- жълт „i“ таг – препратка към работен лист на урока (от Google drive)
- червена „?“ – препратка към вграден Google формуляр за анализ на текст и извличане на граматично правило (Google form)
- жълта „?“ – препратка към вградена викторина за четене с разбиране на урока. (iSLCOLLECTIVE video lesson)
- зелена „!“ – препратка към електронен учебник на Pearson-Longman за 4ти клас.
Би било добре, когато представяме упражнение за четете с Thinglink като това за самостоятелно ползване от учениците ни, да добавим и писмени или устни инструкции за ползване (поне в началото, докато учениците ни свикнат да се ориентират).
Чудесно е! Благодаря за споделения опит! Забелязах, че в Google Forms децата пишат класа по различен начин – с римски цифри, с арабски, с малки, с главни букви, с кавички и по-трудно се сортират после отговорите в таблицата. По-лесно е ако сложа „клас“ като отделен задъжителен въпрос във формуляра и отговорът да е форматиран като избор от падащо меню. Така в една таблица мога да оценя и сравня много класове наведнъж.